سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار کسب و کار

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ

در طول سالیان متمادی، تقریباً تمامی جنبه‌های کامپیوترهای شخصی، به جز کیبورد دچار تغییر و تحول شده اند. در واقع، طراحی مشهور QWERTY از زمان طراحی اولین کیبورد ساخته شده برای ماشین‌های تحریر بدون تغییر باقی مانده است. اما امروزه، همین طراحی آشنا، در رنگ‌ها و اشکال گوناگون و البته با تکنولوژی‌های مختلفی از نحوه‌ی کارکرد کلیدها به بازار عرضه می‌شود. در این مطلب، منتخبی از بهترین کیبوردهای گیمینگ  (کیبورد مخصوص بازی ) سال 2019 را برای شما جمع‌آوری کرده ایم. از کیبورد‌های پوسته‌ای گرفته تا مکانیکی و هیبریدی همه و همه در این لیست حضور دارند. به علاوه این که راهنمایی‌های خلاصه‌واری که در زیل این گزینه‌ها قرار گرفته است، می‌تواند شما را در خرید بهترین انتخاب با توجه به بودجه و نیاز،  یاری کند. 

کیبورد‌های پوسته‌ای یا Membrane

با این که امروزه کیبورد‌های مکانیکی به صورت گسترده توسط گیمرهای حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند، همچنان افرادی هستند که ترجیح می‌دهند از کیبوردهای بی‌صدا، نرم و حساس پوسته‌ای استفاده کنند. با وجود این که این کیبوردها همچنان بر پایه‌ی پوسته‌های لاستیکی ساخته می‌شوند، از کیفیت بالایی برخوردارند. حتی برخی اوقات در نگاه اول تشخیص تمایز این کیبوردها از نمونه‌های مکانیکی بسیار دشوار است. در ادامه به تعدادی از بهترین نمونه‌های این دسته از صفحه کلیدها خواهیم پرداخت.


   

  • Corsair K55

درباره‌ی کیبورد

لیست ما با یک برند نام آشنا در صنعت لوازم جانبی کامپیوتری، یعنی Corsair آغاز می‌شود. این شرکت در تولید حافظه‌های RAM برای کامپیوترهای شخصی و لوازم جانبی گیمینگ نام و نشان معتبری را در میان بهترین برندهای جهان از آن خود کرده است. کیبوردهای تولیدی این شرکت، شامل مدل‌های متنوعی می‌شوند که ما در این جا به طور ویژه به مدل K55 می‌پردازیم. کیبورد K55 با وجود این که همچنان از تکنولوژی قدیمی و خسته کننده‌ی Rubber Dome یا همان کیبور‌های پلاستیکی گنبدی شکل استفاده می‌کند، همچون بسیاری از کیبوردهای مکانیکی، از کیفیت بالایی برخوردار است. منظور از این کیفیت تنها طراحی  وجنس بدنه‌ی آن نیست بلکه نورپردازی مدرن RGB ، کلیدهای اضافی ماکرو و استراحت گاه مچ دست جداشدنی در این کیبورد به خوبی طراحی و ساخته شده و آن را به یک کیبورد گیمینگ مناسب تبدیل می‌کنند.

قابلیت‌ها

  • نورپردازی پس‌زمینه‌ی RGB :

کیبورد K55 دارای سه ناحیه‌ی مختلف برای نورپردازی RGB می‌باشد. این قضیه با توجه به برچسب قیمت پایین این کیبورد کاملاً قابل درک است اما همچنان نمی‌توان برای آن ظاهری به خوبی کیبوردهایی که قابلیت شخصی سازی نورپردازی تک تک کلیدها را دارا می‌باشند، متصور شد. با این حال این ویژگی در این مدل، کاربردی، زیبا و مطمئناً بهتر از کیبوردهای LED تک رنگ است.

  • قطعه‌ی جداشدنی محل استراحت مچ دست

قسمت پلاستیکی استراحت گاه مچ دست این کیبورد به راحتی می‌تواند از آن جدا شده یا بر روی آن نصب شود. با وجود این که جنس این قطعه خیلی با کیفیت به شمار نمی‌رود، با توجه به قیمت مناسب این کیبورد، کاملاً قابل قبول و رضایت بخش است.

  • کلید‌های ماکرو

در سمت چپ صفحه کلید این کیبورد، شش کلید اضافی ماکرو تعبیه شده است. با استفاده از این کلیدها می‌توان دستورات پیچیده و دلخواه را تنها با فشردن یک کلید برای سیستم برنامه ریزی کرد. دستورات مربوطه برای این کلیدها توسط کلید MR که در کنار سوییچ‌های چندرسانه‌ای قرار دارد، ضبط می‌شوند. کلیدهای ماکرو علاوه بر کاربردهایی که در بحث گیمینگ دارند، می‌توانند در زمینه‌های متنوع دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرند.

رأی نهایی

کیبورد K55 شاید فقط یک کیبورد پوسته‌ای باشد اما همانطور که مشاهده کردید، برای فروش تنها بر نورپردازی RGB خود متکی نیست. K55 یک کیبورد ارگونومیک، خوش ساخت و بسیار راحت است که حتی چند کلید اضافی ماکرو و جای قرار گیری مچ دست را نیز با خود به همراه دارد. نقضه ضعف چشمگیری درباره‌ی این کیبورد وجود ندارد اما شاید بتوان روکش براق سطحی کلیدهای آن را مستعد جذب چربی و جرم به شمار آورد یا این که شاید به ضعم برخی از کاربران و در مقایسه با کیبوردهای مکانیکی، به عنوان یک کیبورد پوسته‌ای معمولی، قیمت بالایی داشته باشد.

  • نقاط قوت :

نورپردازی پس زمینه‌ی RGB

شش کلید اضافی ماکرو

قابلیت جداسازی محل استراحت مچ دست

  • نقاط ضعف :

روکش سطحی براق و جاذب جرم و گرد وغبار

قیمت بالا برای یک کیبورد پوسته‌ای

 

  • Razer Cynosa Chroma

درباره‌ی کیبورد

بله، می‌دانیم که اجتمالاً شما با خود بگویید که ” از کی تا حالا Razer چیزی با قیمت مناسب می‌سازد؟” و این حرف تا حدی هم درست است. چرا که در طول سالها نام Razer با صفاتی همچون گرانقیمت، رده بالا و لاکچری همراه بوده است. به طوری که فراموش کرده ایم Razer هم محصولاتی با ارزش خرید بالا تولید می‌کند. کیبورد Razer Cynosa Chroma در بین این محصولات جای دارد و برای افرادی که به دنبال کیبوری با کیفیت و با قیمت نسبتاً مناسب هستند، انتخاب خوبی به شمار می‌رود.

قابلیت‌ها

  • طراحی رده بالا

کیبورد Cynosa Chroma در بحث طراحی ظاهری، بسیاری از مشخصه‌های مدل پرچمدار و گرانقیمت Razer BlackWidow را به ارث برده است. به طوری که در نگاه اول این دو مدل تقریباً غیر قابل تشخیص هستند. اما به منظور کاهش قیمت این مدل، در برخی از قسمت‌ها مانند فریم کیبورد، از قطعات ساده‌ی پلاستیکی استفاده شده است.

  • نورپردازی پس‌زمینه‌ی Chroma RGB

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های Cynosa بهره‌مندی از امضای همیشگی محصولات گیمینگ Razer یعنی نورپردازی خاص Chroma RGB است. در واقع، در میان محصولات اقتصادی معمولاً کمتر پیش می‌آید که با کیبوردهایی با این کیفیت نورپردازی RGB مواجه شویم. در Cynosa Chroma امکان شخصی سازی رنگ پردازی تک تک کلیدهای کیبورد فراهم شده است.

رأی نهایی

در نهایت می‌توان Cynosa را یک کیبورد با کیفیت گیمینگ معرفی کرد که کیفیت ساخت آن تقریباً همان چیزی است که از Razer انتظار می‌رود. با این حال، ویژگی‌های جانبی مورد انتظاری مانند کلیدهای ماکرو و یا استراحتگاه مچ دست در آن تعبیه نشده است. لذا می‌توان گفت که نورپردازی RGB Chroma دلیل اصلی فروش این مدل خواهد بود. بنابراین اگر این چیزی است که شما به دنبال آن هستید، Cynosa یک انتخاب مناسب برای شما خواهد بود. اما باید گفت که در کل این محصول قیمتی بحث برانگیز دارد.

  • نقاط قوت :

بدنه‌ی پلاستیکی با کیفیت

کلیدهای پوسته‌ای جوابگو به نیازهای عمومی

نورپردازی RGB Chroma

  • نقاط ضعف:

عدم برخورداری از ویژگی‌های اضافی

ارزش خرید بحث برانگیز

 

  • Razer Ortana Chroma

درباره‌ی کیبورد

گزینه‌ی بعدی، یکی دیگر از کیبوردهای گیمینگ Razer است که در دسته‌ی کیبورهای هیبریدی مکانیکی-پوسته‌ای قرار می‌گیرد. این دسته از صفحه کلیدها توسط خود Razer ابداع شده و بهترین مضایای هر دو گروه را به گونه‌ای باهم ادغام می‌کند. قیمت پایین کیبوردهای پوسته‌ای در کنار عملکرد و القای حس لمس کیبورهای مکانیکی از جمله ویژگی‌های این دسته از کیبوردهای گیمینگ Razer است. به محض این که نام Razer به میان می‌آید ناخودآگاه ذهن کاربران به سمت اصول طراحی خاص این برند معطوف می‌شود. Ortana به طور همزمان خصوصیت‌های هر دو دسته‌ی ارزان و گرانقیمت خانواده‌ی Razer را به ارث برده است و همانطور که از نام آن برمی‌آید قابلیت شخصی سازی رنگپردازی RGB تک تک کلیدها برای آن تعبیه شده است.

قابلیت‌ها

  • کلیدهای هیبریدی (مکانیکی-پوسته‌ای)

همانطور که بالاتر هم به آن اشاره کردیم، Razer با تلفیق سبک‌های پوسته‌ای و مکانیکی دسته‌ی جدیدی از کیبوردها را با عنوان هیبریدی ابداع کرده است. قابلیت‌ها و کلرایی این کیبوردها تقریباً به اندازه‌ی کیبوردهای مکانیکی است اما حتی افرادی که تنها یک بار تجربه‌ی کار با نمونه‌های مکانیکی را داشته باشند متوجه تفاوت آن خواهند شد.

  • نورپردازی پس‌زمینه‌ی Chroma RGB

البته که نورپردازی Chroma RGB به امضای Razer در تمامی محصولات گیمینگ این شرکت تبدیل شده است. این کیبورد با ارائه‌ی رنج وسیعی از افک‌های پویا و تنظیمات قابل اصلاح و امکان شخصی سازی نورپردازی برای همه‌ی کلیدها، هرآنچه را که یک کیبورد گیمینگ از افکت‌های RGB نیاز دارد را به همراه دارد.

  • قابلیت جداسازی زائده‌ی استراحتگاه مچ دست

کیبورد Ornata به همراه یک کوسن بزرگ برای استراحت مچ دست ارائه می‌شود که واقعاً تایپ کردن و بازی کردن را راحت‌تر ساخته است. البتخ اندازه‌ی بزرگ آن کمی ظاهر کیبورد را حجیم نشان می‌دهد اما خوشبختانه این قضیه نمی‌تواند مشکل ساز باشد چرا که امکان جداسازی آن در این کیبورد فراهم شده است. بخش جلویی این قطعه به صورت مغناطیسی به پایین کیبورد متصل می‌شود.

رأی نهایی

کیبورد Ornata یک انتخاب مناسب برای افرادی است که به دنبال یک کیبورد باکیفیت از برند Razer هستند ولی قصد پرداخت هزینه‌ی خیلی بالای را نیز ندارند. کلیدهای هیبریدی و امکان ویرایش نحوه‌ی نورپردازی RGB برای تک تک کلیدها در این کیبورد یک پیشرفت بزرگ نسبت به نمونه‌های سنتی پوسته‌ای به شمار می‌رود. با این حال، از آنجایی که با یک محصول Razer مواجه هستیم، همچنان قیمت این کیبورد بالا به شمار می‌رود. درواقع می‌توان برخی از کیبوردهای مکانیکی بازار را با همین قیمت خریداری کرد.

  • نقاط قوت :

کلیدهای خوش ساخت و پسخگو به نیازهای عمومی

نورپردازی پس‌زمینه‌ی RGB

قابلیت جداسازی استراحتگاه مچ دست

  • نقاط ضعف :

قیمت مشابه با برخی از مدل‌های مکانیکی موجود در بازار

 

کیبورد‌های مکانیکی

  • Redragon K552-R

درباره‌ی کیبورد

برای شروع کتگوری دوم در لیست بهترین کیبوردهای گیمینگ، از محصول اقتصادی و با کیفیت Redragon شروع می‌کنیم. کمپانی سازنده، بیشتر به خاطر عرضه‌ی لوازم جانبی گیمینگ با ارزش خرید بالا شهرت دارد. این محصول به خصوص، Redragon K552-R است که یک کیبورد کامپکت و فاقد کلیدهای ماشین حساب است که از نورپردازی RGB برخوردار می‌باشد. کلیدهای مکانیکی این کیبورد به جای سوییچ‌های Cherry MX از مدل اختصاصی Redragon استفاده می‌کنند.

قابلیت‌ها

  • امکان شخصی سازی سوییچ‌های مکانیکی

همانطور که گفته شد، K552-R از سوییچ‌های قابل تعویضی مشابه با کلیدهای Cherry MX Blue برخوردار است. یعنی کلیدهای این کیبورد، علارقم قیمت مناسب آن، حس دوست داشتنی و کلیکی مشابهی را نسبت به نمونه‌های Cherry MX به کاربر منتقل می‌کنند.

  • پس زمینه‌ی RGB

یکی دیگر از قابلیت‌های سوپرایز کننده‌ی این کیبورد خوش قیمت، برخورداری از نورپردازی باکیفیت RGB است که معمولاً در کیبوردهای اقتصادی مشابه آن را نمی‌توان پیدا کرد. اما این موضوع نیز کاملاً قابل درک است که میزان روشنایی و تعداد افکت‌هایی که می‌توان برای آن در نظر گرفت به خوبی بهترین نمونه‌های بازار نیست.

  • طراحی کامپکت

عدم تعبیه‌ی کلیدهای ماشین حساب در این کیبورد موجب شده تا K552-R وزن کمتر، اندازه‌ی کوچکتر و قیمت پایین‌تری داشته باشد. امکان حمل ساده‌تر و صرفه جویی در فضای اشغال شده بر روی میز از دیگر نکات مثبتی است که حذف پد ماشین حساب در این کیبورد باعث آن بوده است.

رأی نهایی

با درنظر گرفتن تمامی این قابلیت‌ها، Redragon K552-R یک کیبورد مکانیکی گیمینگ عالی برای آن دسته از گیمرهایی است که به دنبال محصولاتی با ارزش خرید بالا می‌گردند. قمیت مناسب، سوییچ‌های با کیفیت، نورپردازی RGB و بدنه‌ی خوش ساخت از دیگر ویژگی‌های کیبورد Redragon می‌باشد. به طور کلی، تنها مشکلی که می‌توان در مورد این کیبورد متصور شد، ضخامت زیاد فریم و طول عمر کلیدهای تعویض پذیر آن می‌باشند. اما بازهم باید تأکید کرد که این گزینه، یکی از محبوب ترین کیبوردهای اقتصادی در بین خیل عظیمی از کاربران گیمینگ در جهان محسوب می‌شود.

  • نقاط قوت :

طراحی جمع و جور و حذف کلیدهای ماشین حساب

سوییچ‌های مقاوم و با کیفیت

نورپردازی مطلوب RGB

ارزش خرید بسیار بالا برای یک کیبورد مکانیکی

  • نقاط ضعف :

وزن و حجم بالای کیبورد

بحث برانگیز بودن میزان اتکا به طول عمر و کیفیت کلیدهای تعویض پذیر این کیبورد

  • Kingston HyperX Alloy FPS

درباره‌ی کیبورد

Kingston بیشتریک کمپانی شناخته شده در حوزه‌ی تولید حافظه‌های RAM و هارددیسک است اما همچون بسیاری دیگر از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده‌ی قطعات سخت افزاری، آنها نیز در زمینه‌ی لوازم جانبی گیمینگ دستی بر آتش دارند. HyperX امروزه یکی از مشهور ترین زیربرندهای این شرکت در دنیای Game به شمار می‌رود.

یکی از محبوب ترین تولیدات این شرکت در زمینه‌ی لوازم جانبی گیمینگ، کیبورد HyperX Alloy FPS است که یک صفحه کلید کامپکت محسوب بوده و در دو مدل به بازار عرضه شده است. یکی همراه با پد ماشین حساب و دیگری فاقد آن می‌باشد. کلیدهای این کیبورد نیز در انواع Cherry MX آبی، قهوه‌ای و قرمز موجود می‌باشد.

قابلیت‌ها

  • نورپردازی پس‌زمینه‌ی LED قرمز رنگ

نورپردازی پس‌زمینه‌ی این کیبورد بسیار ساده و عین حال کاربردی و مؤثر است. با وجود این که ممکن است دوستداران RGB این مورد را بسیار ناامید کننده بدانند اما رنگپردازی قرمز در این کیبورد به دو دلیل یک مزیت محسوب می‌شود. اول این که رنگ قرمز مدت‌هاست که مشخصه‌ی کلی محصولات گیمینگ محسوب شده و دوم این که طول موج نور قرمز در شرایطی که نور محیط کم است، کمتر موجب برهم خوردن تمرکز می‌شود.

  • فریم کامپکت و فلزی کیبورد

برخلاف بسیاری از فریم‌های حجیم و پلاستیکی که به طور گسترده در میان کیبوردهای گیمینگ به چشم می‌خورد، بدنه‌ی اصلی Alloy FPS بسیار ظریف و تقریباً غیر قابل مشاهده است.بخش جلویی این کیبورد از استیل ضد زنگ و بخش انتهایی آن از پلاستیک با کیفیت ساخته شده است.

  • قابلیت حمل

جدا از طراحی کامپکت بدنه، دو عامل موجب بهبود قابلیت حمل این کیبورد می‌شود. اول این که کابل پاور این کیبورد قابل جداسازی است و دوم این که به همراه این کیبورد یک کیف ایمن، سبک و پشمی ارائه می‌شود که می‌توانید بدون نگرانی Alloy FPS را به هرجایی که تمایل داشتید حمل کنید.

  • Alloy FPS Pro

قبلاً به این نکته اشاره کردیم که این Alloy FPS در دو مدل عرضه می‌شود. یکی مدل استاندارد آن است که در تصویر بالا آنرا مشاهده می‌کنید. اما یک مدل Alloy FPS pro نیز وجود دارد که با هدف افزایش قابلیت‌های حمل پذیری و کامپکت سازی کیبورد، پد کلیدهای ماشین حساب از آن حذف شده است. در واقع هیچ‌گونه قابلیت اضافی در این مدل تعبیه نشده است اما از آنجایی که کلیدهای کمتری دارد مطمئناً ارزان تر خواهد بود.

رأی نهایی

اگر بخواهیم صادقانه نظر بدهیم، باید گفت که Alloy FPS تقریباً تمامی نیازهای شما به عنوان یک گیمر را برطرف می‌سازد. می‌توان آنرا برروی هر میزی جای داد و حمل آن نیز ساده و قانع کننده است. در ضمن Alloy FPS یک کیبورد بسیار خوش ساخت محسوب می‌شود که در دو مدل عرضه به بازار عرضه شده است. هردوی این کیبوردها از جمله بهترین مدل‌های مبتنی بر سوییچ‌های Cherry MX هستند که مورد قبول بسیاری از کاربران سرتاسر جهان قرار گرفته‌اند.

تنها نکته‌ی منفی که می‌توان درباره‌ی این کیبورد اشاره کرد، رنگ ثابت قرمز در نورپردازی LED کلیدهای Alloy FPS است. با وجود این که این رنگ در میان محصولات گیمینگ بسیار محبوب و فراگیر است، نمی‌توان به راحتی از کنار زیبایی محصولات مبتنی بر RGB عبور کرد.

البته یک مدل RGB از این کیبورد نیز تولید می‌شود که قیمت بالاتری نسبت به آن دارد.

  • نقاط قوت :

طراحی کامپکت

بدنه‌ی ظریف و زیبا

برخورداری از سه مدل سوییچ در دو فرمت مختلف

  • نقاط ضعف :

فقدان RGB

  • Kingston HyperX Alloy Elite

درباره‌ی کیبورد

هنگامی که صحبت از نورپردازی RGB در میان باشد نام مدل نهایی کیبورهای HyperX یعنی HyperX Alloy Elite خودنمایی خواهد کرد. این کیبورد که بسیاری از جوانب مانند طراحی و برخورداری از سوییچ‌های متنوع Blue ، Red و Brown به Alloy FPS شباهت دارد. اما برای توجیه پسوند Elite قابلیت‌های جدیدی نیز به آن افزوده شده است.

قابلیت‌ها

  • نورپردازی RGB

برخلاف مدل ارزان‌تر یعنی Alloy FPS مدل Elite از این سری، به طور کامل از نورپردازی RGB برای تک تک کلیدهای کیبورد پشتیبانی می‌کند. به علاوه این که چندین افکت زیبای اختصاصی در کنار نوار بالایی کیبورد نیز، به آن افزوده شده است.

  • امکان جداسازی قطعه‌ی استراحتگاه مچ دست

  • کلیدهای اختصاصی دستورات چند رسانه‌ای

درحالی که بسیاری از کیبوردها دستورات چندرسانه‌ای را به کلید کمکی Fn واگذار می‌کنند، Alloy Elite  کلیدهای جداگانه‌ای را برای این ویژگی در نظر گرفته است.

رأی نهایی

نکات زیادی درباره‌ی کیبورد Alloy Elite وجود دارند که می‌توان همانند مدل قبلی به آنها پرداخت. از کیفیت ساخت بالای آن گرفته تا انواع مختلف سوییچ‌های کلیدهای این کیبورد و راحت بودن استفاده از آن در حضور و یا عدم حضور بخش استراحتگاه مچ، همه و همه از جمله نکات مثبتی است که می‌توان به این کیبورد نسبت داد. اما تنها نقطه ضعفی از در مورد Alloy Elite به ذهن ما می‌رسد، محصول دیگر همین کمپانی است. کیبورد Alloy FPS با تقریباً نصف قیمت Alloy Elite تمامی ویژگی‌های مهم این مدل را با خود به همراه دارد. اگر مسائل مالی برای شما در اولویت قرار دارد یا این که عملکرد را به ظاهر ترجیح می‌دهید، Alloy FPS انتخاب منطقی تری به نظر می‌رسد.

  • نقاط قوت :

کیفیت ساخت بالا

انواغ مختلف سوییچ‌های Cherry MX

نوپردازی زیبای RGB

امکان جداسازی بخش استراحت‌گاه مچ دست

  • نقاط ضعف :

ارزش خرید بحث برانگیز

قیمت بالا

 

  • Corsair K70 RGB MK.2

درباره‌ی کیبورد

گزینه‌ی بعدی، محصولی عالی از کمپانی Corsair به نام K70 RGB MK.2 است. همچون Alloy Elite این مدل نیز یک کیبورد مکانیکی است که از تکنولوژی نورپردازی RGB و استراحتگاه مچ دست قابل جداسازی برخوردار است. اما وجه تمایز این کیبورد ارائه‌ی یک سری کلید کوتاه به همراه مدل معمولی آن است.

قابلیت‌ها

  • پس زمینه‌ی RGB :

طبیعتاً همچون تمامی کیبوردهای مکانیکی در این رنج قیمت، K70 MK.2 نیز از نورپردازی RGB زیبا و قابل ویرایش برای تک تک کلیدها می‌باشد. این ویرایش از طریق نرم افزار اختصاصی Corsair یعنی iCUE انجام می‌گیرد.

  • کلیدهای کم عمق

همانطور که گفته شد در کنار کلیدهای معمولی این کیبورد، یک سری کلید کم عمق نیز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که همانطور که از نام آن مشخص است، تفاوت به روکش کلیدهای کیبورد مربوط است که در آنها عمق این روکش‌ها به مراتب کمتر از کلیدهای مکانیکی معمولی است.

  • فراهم سازی امکان انتخاب از میان سوییچ‌های متنوع

مشابه دیگر کیبوردهای مکانیکی بالارده، K70 نیز از چند مدل سوییچ Cherry MX برخوردار است. این انتخاب‌ها از میان مدل‌های Red، Blue و Brown صورت می‌گیرند. علاوه بر اینها، سوییچ‌های Cherry MX Speed و Cherry MX Silent که کمتر رایج می‌باشند نیز در این کیبورد تعبیه شده اند.

  • کلیدهای چند رسانه‌ای

این کیبورد شامل کلیدهای جداگانه برای دستورات مربوط به مدیریت پخش فایل‌های چند رسانه‌ای است. علاوه بر این همانند Alloy Elite یک اسکرول تغییر دهنده‌ی حجم صدا نیز در این کیبورد گنجانده شده است.

  • قایلیت جداسازی استراحتگاه مچ دست

رأی نهایی

در کل، کیبورد Corsair K70 RGB MK.2 شباهت‌های زیادی به دیگر کیبوردهای موجود در این رنج قیمت را دارد. اما برخورداری از دو سوییچ دیگر در کنار سه مدل رایج و کلیدهای کم عمق در کنار مدل معمولی از تمایزاتی است که این کیبورد را از سایرین جدا می‌کند.

  • نقاط قوت :

پنج سوییچ مختلف

مدل کم عمق کلیدهای کیبورد

پس‌زمینه‌ی RGB

ساختار با کیفیت فلزی

امکان جداسازی استراحتگاه مچ دست

  • نقاط ضعف :

قیمت بالا

استراحتگاه مچ دست نه چندان با کیفیت

 

  • Logitech G Pro

درباره‌ی کیبورد

حالا به یکی دیگر از شرکت‌های نام آشنا در تولید لوازم جانبی گیمینگ با کیفیت به نام Logitech می‌رسیم. این مدل به خصوص، یک کیبورد کامپکت بالارده به نام Logitech G pro می‌باشد. پد کلیدهای ماشین‌حساب در این کیبورد حذف شده است. لذا اگر به دنبال یک کیبورد بالارده‌ی کامپکت می‌گردید، احتمالاً انتخابی از این بهتر نخواهید یافت.

قابلیت‌ها

  • پس زمینه‌ی RGB

نورپردازی RGB در این رنج قیمت از کیبوردها چیز جدید محسوب نمی‌شود. نرم افزار اختصاصی Logitech به منظور شخصی سازی این نورپردازی در تمامی کلیدها مورد استفاده قرار می‌گرد.

  • سوییچ‌های Romer G

همانطور که از نام آن پیداست، سوییچ‌های G pro بسیار نرم، مقاوم و به شدت حساس به دستور می‌باشند و این امر موجب می‌شود که این کیبورد برای گیمر‌های رقابتی گزینه‌ی جذابی به شمار بیاید.

  • طراحی کامپکت و قابل حمل

علاوه بر وزن پایین و اندازه‌ی کوچک، قابلیت جداسازی کابل پاور این کیبورد جابجایی آن را بسیار ساده‌تر می‌سازد.

رأی نهایی

با توجه به مشخصات G pro میتوان حدس زد که کدام دسته از گیمرها به دنبال خرید این کیبورد هستند. سوییچ‌های پاسخ دهنده‌ی سریع و دقیق، قابلیتی ریزنقش  اما کلیدی در بازی‌های رقابتی به شمار می‌رود. از طرف دیگر طراحی بدون ماشین حساب کیبوردها همواره یکی از عوامل طراحی کیبوردهای قابل حمل بوده اند. هرچند قیمت این کیبورد بسیار بالاست و  با درنظر گرفتن دیگر کیبوردهای فول سایز در همین رنج قیمت، شاید مایل باشید به جای یک کیبورد قابل حمل، از قابلیت‌های اضافی آنها بهره‌مند شوید.

  • نقاط قوت :

سوییچ‌های دقیق و سریع Romer G

طراحی کامپکت و قابل حمل

نورپردازی RGB

  • نقاط ضعف :

قیمت نسبتاً بالا

 

  • Razer BlackWidow Elite

درباره‌ی کیبورد

باردیگر با یکی از محصولات Razer مواجه هستیم اما این بار با یکی از بهترین کیبوردهایی که Razer تاکنون ساخته است. کیبورد BlackWidow Elite تمامی نیازهای یک کاربر حرفه‌ای گیمینگ را برطرف می‌کند.کیبورد بالارده‌ی Razer از سوییچ‌های اختصاصی کمپانی Razer بهره‌میگیرد و در کنار نورپردازی RGB بی نقص از چند ویژگی اضافی جذاب دیگر نیز برخوردار می‌باشد.

قابلیت‌ها

  • نورپردازی زیبای Chroma RGB

مدت‌هاست که محصولات Razer بهترین نورپردازی‌های RGB موجود در صنعت سخت افزار را دارا می‌باشند و این کیبورد رده‌بالا نیز از این قاعده مستثنی نیست. نور پس‌زمینه، روشنایی بالا، رنگ‌های باطراوت و قابلیت بالایی در شخصی سازی در سرتاسر کیبورد و از طریق سه نرم افزار را دارا می‌باشد.

  • سوییچ‌های اختصاصی جدید Razer

Razer در ساخت کیبوردهای BlackWidow Elite سوییچ‌های خود را دوباره طراحی کرده است. حالا کلیدهای کیبوردهای Razer از دیواره‌های دوطرفه استفاده می‌کنند که این امر موجب پایداری بیشتر و افزایش عمر سوییچ‌ها می‌شود. البته رنگبندی آنها نیزبا برخورداری از مدل‌های زرد، سبز و نارنجی گسترش یافته است.

  • کلیدهای اضافی چندرسانه‌ای

  • قابلیت جداسازی محل قرار گیری مچ دست

  • قابلیت برنامه ریزی تک تک کلیدهای کیبورد

تمامی کلیدهای BlackWidow Elite را می‌توان مجدداً به صورت دلخواه برنامه ریزی کرد. حتی می‌توان یک دستور دوم را نیز برای آنها در نظر گرفت که همه‌ی این کارها با نرم افزار ساده‌ی اختصاصی Razer به نام Hypershift صورت می‌گیرد.

رأی نهایی

در کل، Razer همواره Razer است و همانطور که انتظار می‌رود، کیفیت و قابلیت‌های این برند همواره برای متقاضیان گران تمام خواهد شد. لذا اگر به دنبال کیفیت نهایی کیبوردهای گیمینگ هستید و مشکل خاصی هم از نظر تأمین بودجه ندارید، قطعاً با خرید BlackWidow پشیمان نخواهید شد.

  • نقاط قوت :

سوییچ‌های مقاوم و پاسخ‌گوی اختصاصی Razer

کیفیت بالای ساخت بدنه

نورپردازی رده‌بالای Chroma RGB

ارگونومی بسیار مناسب

  • نقاط ضعف

قیمت بسیار بالا

 

  • Razer Huntsman Elite

در نهایت به محصولی دیگر از کمپانی Razer می‌پردازیم. کیبورد Huntsman Elite شاید در نگاه اول تفاوت چندانی با BlackWidow نداشته باشد اما یک تفاوت مهم در قلب این کیبورد نهفته شده است. برخورداری از سوییچ‌های اوپتو-مکانیکی اختصاصی Razer، سریع‌ترین سوییچ‌های مکانیکی ساخته شده در صنعت سخت افزار.

قابلیت‌ها

  • سویچ‌های اوپتو-مکانیکی Razer

اما چه چیزی است که این سوییچ را انقدر خاص کرده است؟ پاسخ استفاده از سنسورهای داخلی اوپتیکال است که این کیبورد را به سریع‌ترین و دقیق‌ترین کیبورد گیمینگ جهان تبدیل می‌کند. برروی این سنسور، پوشش مکانیکی بسیار مقاومی قرار دارد که تا 100 میلیون کلیک را در آزمون‌های Razer پشت سر گذاشته است.

  • نورپردازی RGB

  • کلیدهای دستورات چند رسانه‌ای

  • قابلیت جداسازی محل استراحت مچ دست

  • امکان برنامه‌ریزی مجدد تک تک کلیدهای کیبورد

رأی نهایی

به طور کلی، کیبورد Huntsman Elite نمونه‌ای ارتقا یافته از BlackWidow محسوب می‌شود و تنها وجه تمایز آن، برخورداری از سوییچ‌های جدید اوپتو-مکانیکی Razer می‌باشد. این سنسورها به شدت حساس بوده و مناسب گیمرهای حرفه‌ای و کاربران بازی‌های مولتی پلیر رقابتی می‌باشند. اما همانطور که برای مدل قبلی هم گفته شد، قیمت مشکل اصلی این کیبوردهاست. Huntsman Elite حتی از BlackWidow نیز گرانتر است و کمتر کسی است که حاضر باشد چنین هزینه‌ای را برای یک کیبورد بپردازد.

  • نقاط قوت :

سریع‌ترین سوییچ‌های ساخته شده در جهان

کیفیت ساخت بالا

نورپردازی فوق‌العاده‌ی RGB

استراحتگاه مچ دست بسیار ارگونومیک

  • نقاط ضعف

قیمت بسیار بالا

 سخن آخر

مواردی که به آنها اشاره کردیم بر اساس بررسی تخصصی و دقیقی انتخاب شده و می‌توان ادعا کرد که واقعاً بهترین انتخاب‌هایی هستند که می‌توانید به آنها فکر کنید. با در نظر گرفتن بودجه و نیازهای خود، مطمئناً از خرید هیچ‌یک از این موارد پشیمان نخواهید شد. نظرات و پیشنهادات خود را در این باره با ما به اشتراک بگذارید.

برای خرید کیبورد گیمینگ می توانی اینجا کلیک کنید